▸ Geen servers meer bij u op kantoor
▸ Een extern (tweede) bureaublad met al uw bestaande kantoor software en documenten
▸ Altijd en overal werken met uw bestaande software programma’s
▸ Vast bedrag per maand zonder investeren in hardware en software

"Online werkplekken" - Wat is het

Met online werkplekken van OBI heeft u middels een extern Windows bureaublad altijd en overal toegang tot uw digitale werkplek; een “Online Windows werkplek”. Een willekeurige computer met internetverbinding en een webbrowser (zoals Microsoft Internet Explorer) is alles dat u nodig heeft. U kunt werken op kantoor, thuis, bij de klant, in een internet café, en op steeds meer locaties waar ze draadloos internet aanbieden zoals in hotels, op campings, restaurants, het vliegveld, etc.

Met online werkplekken heeft u toegang tot al uw bestaande software programma’s zoals Microsoft Office met o.a. Word, Excel en Outlook 2010. Daarnaast ondersteunt OBI met de online werkplekken meerdere bedrijfsspecifieke software programma’s zoals Unit4, Exact, Afas, SnelStart, Accountview, CaseWare, Exact, Omniplan, WinSalar en vele anderen.
Omdat OBI in staat is uw bestaande servers over te zetten naar haar datacenter, is OBI in staat ieder gewenst software programma op uw online werkplek te plaatsen.

Al uw servers de deur uit met online werkplekken

Gebruik maken van online (Windows) werkplekken zorgt ervoor dat u geen server meer nodig heeft op locatie. Uw huidige software pakketten en data worden opgeslagen in het datacenter van OBI.

Via uw laptop of pc maakt u verbinding met een extern bureaublad en kunt u zorgeloos en veilig werken. Omdat de data extern staat opgeslagen op een server kunt u en al uw medewerkers altijd en overal werken.

Wat zijn online werkplekken?

Via uw laptop, pc of tablet maakt u verbinding via internet met speciaal voor uw bedrijf ingerichte servers in uw ‘private cloud’ in het datacentrum van OBI. Hier logt u in op uw externe bureaublad en kunt u direct aan de slag.

Het installeren en configureren van de servers en online werkplekken regelt OBI voor u. Het enige wat u hoeft te doen is inloggen om te kunnen werken. Omdat de data in een private cloud staan is het mogelijk om extra werkplekken toe te voegen. De private cloud groeit met uw bedrijf mee!

Dit betekent dat er geen software meer lokaal op een laptop of pc geïnstalleerd hoeft te worden. Dit gebeurt op afstand door OBI. De software licenties heeft u voor een vast bedrag per maand.

Klik hier voor een gratis demonstratie bij u op kantoor

Klik hier voor een demonstratie video en meer voordelen van online werkplekken

Overstappen naar OBI

OBI inventariseert uw huidige computernetwerk middels een quickscan en zal u op de hoogte brengen van de laatste stand van zaken op gebied van ICT ontwikkelingen. De quickscan zal worden gebruikt om u van advies te voorzien in de vorm van een offerte.

Indien u akkoord bent met de offerte zal er samen met u een migratieplan worden opgesteld om de overgang zo gemakkelijk mogelijk te maken voor uw medewerkers. In dit plan staat onder andere welke software er zal worden verplaatst vanaf uw bestaande servers, welke voorkeursinstellingen gewenst zijn, de vaste contactpersonen van uw bedrijf en OBI, de planning en een communicatieplan voor uw medewerkers.

Daarna wordt er voor de veiligheid een back-up gemaakt van al uw server(s) voordat deze worden overgeplaatst naar het beveiligde datacentrum van OBI. De installatie van de servers en de migratie van de software en documenten vanaf uw bestaande computernetwerk regelt OBI voor u.

OBI maakt voor u de nieuwe bureaubladen aan en zorgt ervoor dat u vanaf uw bestaande computerwerkplekken hier toegang toe krijgt. Vervolgens krijgen u en uw medewerkers bij u op locatie instructie over de nieuwe manier van inloggen en is er alle tijd voor eventuele vragen.

Uw medewerkers kunnen vanaf dit moment voor alle ICT vragen bellen of e-mailen met de helpdesk van OBI. U krijgt een vaste systeembeheerder toegewezen die ook het onderhoud en de backups van uw servers zal verzorgen. Indien gewenst kunt u ook gebruik maken van de standby dienst voor storingen buiten kantoortijden.

Als laatste volgt de planning van de jaarlijkse evaluatie en uitleg over de helpdesk portal van OBI, waarin u precies kunt zien welke werkzaamheden wij voor u verrichten en de status van eventuele openstaande helpdesk verzoeken.

▸ Klik hier voor een gratis demonstratie bij u op kantoor

▸ Klik hier voor een demonstratie video en meer voordelen van online werkplekken

▸ Gebruik het contact formulier of bel met OBI op nummer 040-2620999 voor een vrijblijvende kosten indicatie.

Referenties

Online Windows werkplekken: Hoe werkt overstappen?

Om van uw huidige computernetwerk een online computernetwerk te maken met online werkplekken moeten de volgende stappen worden doorlopen.

  1. Inventarisatie bestaande computernetwerk, vrijblijvend advies en contract voorstel
    Deze stap is onderdeel van het offerte traject en wordt vrijblijvend uitgevoerd.
  2. OBI verplaatst uw bestaande servers naar haar datacenter
    OBI gebruikt virtualisatie technieken die het mogelijk maken om uw bestaande servers veilig naar het datacenter van OBI te kopiëren waardoor u géén servers meer op uw vestigingen heeft staan.
  3. OBI maakt voor u nieuwe bureaubladen aan
    Naast uw bestaande (nu virtuele) server wordt ook een terminal server geïnstalleerd . Deze terminal server genereert terminal vensters (ook wel extern bureaublad, terminal vensters of remote desktops genoemd) die te benaderen zijn middels een snelkoppeling op iedere willekeurige computer.
  4. OBI zorgt ervoor dat uw bestaande computers gebruik kunnen maken van de nieuwe bureaubladen
    Vanaf nu heeft u plaats en locatie onafhankelijk toegang tot uw huidige programma’s en databestanden middels persoonlijke online bureaubladen (ook wel extern bureaubladen, terminal vensters of remote desktops genoemd).
  5. Instructie medewerkers
    Uw medewerkers wordt uitgelegd hoe ze vanaf een willekeurige pc met internetverbinding het nieuwe bureaublad openen middels een snelkoppeling op het bestaande bureaublad
  6. Nazorg: Helpdesk, backup controle, onderhoud en preventief beheer
    Uw vaste contactpersoon bij OBI beheert voor u vanaf nu uw back-ups en uw servers. U kunt met al uw vragen ieder moment van de dag bij hem of haar terecht.

Concreet: Uw medewerkers kunnen vanaf nu middels hun eigen werkstation op kantoor of hun eigen laptop met een mobiele internet verbinding (bijvoorbeeld middels een dongel of WiFi) overal ter wereld, ook vanaf thuis, inloggen op hun bureaublad alsof ze op kantoor zitten.

De meerwaarde van OBI

OBI is onderscheidend op de volgende punten en opzichte van haar concurrenten:

  • OBI is één van de weinige spelers in de markt die online werkplekken mogelijk maakt voor het klein MKB waarbij de bestaande(!) servers met bedrijfsspecifieke programma’s worden gekopieerd naar het datacenter van OBI.
  • Uw gevirtualiseerde server blijft uw eigendom. Indien gewenst kan OBI u deze ieder moment aanleveren op een mobiele harddisk.
  • Vaste contactpersoon en systeembeheerder die u helpt met uw online werkplek maar eventueel ook bij u op locatie.
  • OBI biedt ondersteuning op het gebruik van lokale printers.
  • OBI biedt ondersteuning op Outlook koppelingen met Iphone, Blackberry of Android toestellen.
  • OBI maakt het mogelijk de online Windows werkplek met een snelkoppeling te openen vanaf iedere gewenste laptop, computer en zelfs Ipad.
  • OBI werkt regionaal. Indien gewenst is OBI u ook op locatie van dienst met systeembeheer werkzaamheden

Onderscheidend in terugkoppeling en communiceren

OBI wil onderscheidend zijn door sterk te zijn in communicatie. Dat uit zich in een goede terugkoppeling, meedenken met de klant en heldere antwoorden. Kortom.. “Duidelijke taal in digitaal!”
Middels coaching, opleidingen en een strak beleid in personeelsaanname slaagt OBI erin om een perfecte mix te vinden tussen communicatieve en technische vaardigheden.

Bel 0402620999 of stuur een e-mail naar info@obi.nl voor meer informatie of een vrijblijvende demonstratie bij u op kantoor.

Technische specificaties datacenter van OBI

OBI heeft begin 2009 haar datacenter opnieuw ingericht met behulp van de nieuwste technieken en meest recente hardware van HP. Hieronder een greep uit onze middelen.

Virtualisatie techniek

OBI maakt voor haar virtuele server oplossingen gebruik van een SAN met 4,2 terabyte schijfruimte met SAS technologie. Dit in combinatie met Dual-Quad Xeon servers met 16 gigabyte geheugen ieder op een VMWARE ESX platform.

Datacentra:

OBI maakt hoofdzakelijk gebruik van twee datacentra voor haar diensten, te weten TeleCityRedbus in Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Zuidoost. Deze datacentra voldoen aan de hoogstmogelijke eisen als het gaat om brandpreventie, stroombeschikbaarheid, klimaatbeheersing en beveiliging.
Daarnaast is TeleCityRedbus in het bezit van respectievelijk de zeer strenge British Standard 7799 en de felbegeerde ISO-9001:2000 norm voor infrastructuur, procedures en beveiliging.

Netwerk specificaties:

OBI maakt gebruik van het netwerk van ‘True’. Eén van de snelste netwerken van Europa! True beschikt over een hoogcapaciteits pan-europees netwerk met Amsterdam als centraal knooppunt. Wegen naar andere netwerken worden op diverse locaties in Europa – en daarbuiten – gerealiseerd. True heeft hiervoor meerdere verbindingen naar Londen, Frankfurt, Brussel, Parijs en Toronto. Hier zijn we ook aanwezig zijn op de lokale Internet Exchanges. Hierdoor zal altijd de kortste route naar de eindbestemming worden gekozen. Mocht een verbinding niet beschikbaar zijn, wordt er direct een alternatieve route gekozen.

De twee datacentra in Amsterdam zijn beide uitgerust met twee Force10 Networks core switching routers die onderling via een dubbele gekruiste 10 Gigabit ring met elkaar verbonden zijn. Elke router heeft meerdere verbindingen met nationale- en internationale partijen voor maximale snelheid en beschikbaarheid.

» Totale backplane capaciteit van 3.6 Terabit
» Intern netwerk capaciteit van 40 Gigabit
» 56 Gigabit extern netwerk capaciteit (peering en transit)
» 720 Gigabit poorten ten behoeve van redundante aansluiting racks
» 192 Gigabit poorten ten behoeve van aansluiting transits en private peerings
» 16 keer 10 Gigabit poorten ten behoeve van Ams-IX koppeling (2 maal) en het interne netwerk