Wij zijn OBI

OBI breidt uit, want we hebben de ambitie om de komende jaren flink te groeien. Wij bedenken, bouwen en beheren computernetwerken voor organisaties met 20 tot 200 werkplekken. Dat doen we al meer dan 20 jaar met een enthousiast team van ongeveer 20 mensen, maar dat moeten er snel meer worden. De sfeer bij OBI is relaxed. Klanten van OBI zitten in de buurt en wij werken vanaf thuis, op kantoor of bij de klant op locatie. 

Bij OBI beloven wij onze klanten dat hun ICT werkt. Altijd. Overal. Dit doen wij omdat wij geloven we dat onze klanten en hun medewerkers pas kunnen uitblinken in hun eigen vakgebied als zij worden ontzorgd op gebied van ICT. 

Jouw functie

Als Senior Systeembeheerder bij OBI Automatisering krijg je een aantal klanten toegewezen en ben je samen met een junior systeembeheerder verantwoordelijk voor het totale (kantoor) computernetwerk. Deze netwerken zijn voornamelijk gebaseerd op Microsoft Windows server (Azure en on-premise) en cliënt, maar ook Apple apparatuur.

Jouw focus zal liggen op het onderhouden van het klantcontact, adviseren op gebied van aanschaf nieuwe hardware en software en het technische systeembeheer. Je werkt op afstand vanuit ons kantoor, maar ook op locatie bij de klant.
Je hebt veel persoonlijk contact met je klanten. Daarom ben je klantgericht en stressbestendig en wordt er van je verwacht dat je communicatief vaardig bent zowel in spraak als in schrift.

Wat ga je doen

  • Computernetwerken van klanten bouwen, beheren en bewaken;
  • Je eigen kennis continue bijspijkeren;
  • Klanten adviseren;
  • Van tijd tot tijd lekker uit eten, een 2-jaarlijks weekend uitje en een vrijmibootje (als je zin hebt).

Wat vragen we van jou en wat krijg je ervoor terug

Must haves
  • Je hebt ten minste 4 jaar werkervaring;
  • Je kunt heel goed met VMware ESX, Windows Server en Exchange Server overweg (certificering hiervoor heeft de voorkeur);
  • Hebt ervaring met SAN en NAS storage;
  • Je kunt goed overweg met Windows Clients en Mac OS clients;
  • Je kunt goed overweg met Office 365 en Azure AD en Azure hosting;
  • Je kunt goed overweg met HP Aruba Procurve of vergelijkbare netwerkapparatuur
  • Je kunt goed overweg met firewalls van verschillende merken (Cisco, PFsense, Sophos etc.);
  • Beschikt over een goed analytisch vermogen;
  • Je houdt er van om in teamverband te werken;
  • Je bent communicatief goed en schakelt naar het kennisniveau van de klant
Nice to haves
  • Linux (Debian of Centos based varianten);
  • Kennis van verschillende administratiepakketten (Afas, Unit4, Exact etc).
Arbeidsvoorwaarden
  • Aantal uur per week: 40 uur is een pre;
  • Salaris: Marktconform naar ervaring;
  • Stand-by dienst: ja (1 week per maand van 7.00u tot 22.00u) tegen ruime vergoeding óf sparen voor extra vakantiedagen;
  • Vakantiedagen: 25;
  • Laptop: ja;
  • Auto van de zaak: ja;
  • Vergoeding mobiele telefoon: ja;
  • Cursusbudget voor trainingen;
  • Gezellige borrels / etentjes met de collega’s.
Talenkennis
  • Perfecte beheersing van Nederlandse taal: mondeling uitstekend, schriftelijk uitstekend;
  • Mondeling goed, schriftelijk goed.

Waarom het fijn is om bij OBI te werken

  • Je staat NOOIT alleen. Bij OBI werken overwegend senior systeembeheerders.
  • OBI werkt uitsluitend voor opdrachtgevers met 20 tot 200 werkplekken;
  • Onze klanten zitten binnen een straal van 50 km. Geen lange reistijden dus;
  • Doordat we met een hecht klein team werken (+/- 20 personen) is niemand een nummer;
  • De sfeer bij OBI is relaxed;
  • Auto en laptop van de zaak, goed salaris, pensioen et cetera, et cetera;
  • Doordat wij een leuke mix van klanten hebben is geen dag hetzelfde;
  • Iedereen krijgt veel verantwoordelijkheid en dus ook vrijheid;
  • Snelle leercurve als beginnend systeembeheerder doordat we met overwegend senior systeembeheerders zijn
  • Ben jij klaar voor jouw
    volgende stap in je carrière?

    Ben jij de senior systeembeheerder waar OBI naar op zoek is?

    Wacht dan niet met solliciteren. We willen je graag ontmoeten. In real life of via Teams, het kan allebei.

    Bel voor een afspraak Kennismaken via Teams?

    Meer over OBI

    OBI is gevestigd op de Insulindelaan 111 in Eindhoven. Ons ICT-team bestaat momenteel uit 20 mensen en samen ontzorgen wij onze klanten op gebied van ICT outsourcing.

    Binnen OBI heerst een open en flexibele bedrijfscultuur. Wij vinden het belangrijk dat wij ons blijven ontwikkelen in ons vakgebied. Daarom is er binnen onze organisatie alle ruimte voor het volgen van trainingen en persoonlijke ontwikkeling. Hierdoor zijn alle OBI-medewerkers specialisten op hun vakgebied.

    OBI levert reeds meer dan 20 jaar ICT-diensten op basis van meerjarige contracten aan bedrijven binnen een straal van 50 km rondom Eindhoven, met een grootte van 20 tot 300 computerwerkplekken. Door de focus te leggen op een gerichte doelgroep kan OBI zijn klanten optimaal bedienen. Hierdoor hebben we door de jaren heen een trouwe klantenkring gecreëerd, waardoor de continuïteit gehandhaafd blijft.

    Wij vinden het fijn om de “externe collega op de werkvloer” te zijn en daarom staan wij als team dan ook dicht bij onze klanten. Storingen lossen we samen op, maar we voorkomen ze liever door goed overleg samen en korte communicatielijnen.

    Veel gestelde vragen

    Kun je bij OBI ook parttime werken? 

    Ja, dat kan.

    Hoe hoog is het salaris?  

    OBI heeft standaard functieprofielen en salarisschalen die verschillen per functie en per niveau, maar je kunt ervan uit gaan dat je bij OBI bovengemiddeld verdient. Kom je van een ander ICT-bedrijf dan zit de kans dat je er qua salaris op vooruitgaat dik in. 

    Krijg ik pensioen?  

    Ja hoor, elke medewerker bij OBI met een tijdelijk of vast contract neemt deel aan onze collectieve pensioenregeling.

    Kan ik ook thuiswerken?  

    Uiteraard kan er thuis gewerkt worden. Toch word je wel regelmatig op kantoor verwacht om de samenwerking met je collega’s te bevorderen en zul je regelmatig bij klanten op bezoek gaan. 

    Ik heb kinderen en heb af en toe een papa- of mamadag. Kan ik dan vanaf thuis werken? 

    Dat kan, maar OBI gaat ervan uit dat je op zo’n moment de helft van de tijd voor je kinderen zorgt en de andere helft werktJe krijgt dan 50% uitbetaald. 

    Kan ik solliciteren via Teams?  

    YES, dat vinden we fijnWe maken graag kennis met je via Teams. Mocht er een vervolggesprek komen dan verwachten we je wel bij OBI op kantoor.

    Krijg ik een auto van de zaak? 

    Omdat je regelmatig bij klanten op bezoek gaat krijgt je als systeembeheerder een auto van de zaak.
    Oh.. en je kunt bij OBI voor de deur parkeren 😉

    Kan ik vooraf kennismaken met iemand die al even bij OBI werkt om wat meer zicht op de werksfeer bij OBI te krijgen?  

    Goed idee zelfs! Je kennismakingsgesprek is met onze directeur Roger Zweegers of manager Sjakkie van den Oever. Als je uitgenodigd wordt voor een tweede gesprek en je hebt behoefte aan een gesprek met iemand die al wat langer bij OBI werkt dan is dat geen enkel probleem.

    Kan ik in de avond kennismaken of op gesprek komen?  

    Wij vinden het geen probleem om ‘s avonds af te spreken. 

    COLLEGA AAN HET WOORD: ROGER ZWEEGERS

    In onze rubriek ‘Collega aan het woord’ vertelt een medewerker over zichzelf en zijn werk. Roger Zweegers is directeur van OBI. Hij vertelt openhartig over OBI.

    COLLEGA AAN HET WOORD: ROGER ZWEEGERS

    Een greep uit onze klanten