[artikel Office 365] 

 

[meta title] 

 

Verhoog de productiviteit van uw bedrijf met Office 365 

 

 

[meta description] 

 

Door te kiezen voor Office 365 van Microsoft verhoogt u de productiviteit van uw medewerkers op verschillende manieren. Lees hier hoe. 

 

 

[body copy] 

Verhoog de productiviteit van uw bedrijf met Office 365 

 

U heeft een succesvol bedrijf, maar het kan altijd beter. Bijvoorbeeld door de productiviteit van uw medewerkers te verhogen. Zeker in deze tijd, waarin alles steeds sneller gaat, is dat een goede manier om zo kostenefficiënt mogelijk te werken en al het mogelijke eruit te halen. Office 365 van Microsoft is in dat geval ideale software om te implementeren binnen uw bedrijf. Hiermee verhoogt u de productiviteit van uw medewerkers op verschillende manieren. 

 

Samenwerken was nog nooit zo gemakkelijk 

Wilt u dat uw medewerkers beter samenwerken? Dan kan dat dankzij de koppeling die Office 365 heeft met SharePoint. Zo wordt het uitwisselen van bestanden en het tegelijkertijd werken aan documenten heel eenvoudig. SharePoint is een veilige locatie voor het opslaan, organiseren, delen en gebruiken van informatie vanaf elk apparaat. Uw medewerkers hebben alleen een webbrowser nodig, zoals Microsoft Edge, Internet Explorer, Chrome of Firefox.  

 

U kiest overigens wel voor samenwerken mét overzicht. Zodra een medewerker wijzigingen aanbrengt in een document, is altijd te herleiden wie wat heeft veranderd en wanneer dat is gebeurd. Voor het beheren van het werkproces is dit een zeer waardevolle toevoeging. Ook het samenwerken met externe partijen of medewerkers op andere locaties wordt hiermee heel eenvoudig. Ieders aandeel in het geheel is direct zichtbaar. Dat scheelt veel tijd en (mis)communicatie. 

 

Altijd mobiel en online 

Dankzij de technologische vooruitgang verandert er veel binnen uw bedrijf. Misschien werken medewerkers al op afstand, hanteert u flexibele werktijden of kunnen medewerkers de flexplek kiezen die zij willen. Het komt er in de praktijk vaak op neer dat mensen zelf willen bepalen waar ze werken en wanneer ze werken. Het is aan u om ze daarin te faciliteren. Ook op dat gebied zit u goed met Office 365. U kiest hiermee voor een extreem krachtige mobiele oplossing. 

 

Of uw medewerkers nu ’s avonds nog wat werk willen afmaken of in het weekend bij hun werkgerelateerde documenten willen, het kan allemaal. Op elk moment en vanaf elk mobiel apparaat. Naast een desktop computer of workstation kan dat ook een laptop, tablet of smartphone zijn. Bovendien host Microsoft uw bedrijfsbestanden in datacenters op verschillende plaatsen op de wereld, om zo het risico op downtime zo laag mogelijk te houden. Dat is een groot voordeel van Office 365: uw medewerkers kunnen plaats- en tijdonafhankelijk werken in Word, Excel en nog veel meer. Omdat u ze daarbij helpt door goede software aan te bieden. 

 

Communicatie op vele manieren 

Wilt u dat uw medewerkers productiever (samen)werken, dan is effectieve communicatie daarvoor essentieel. Ook hiervoor is Office 365 een ideale oplossing. Zonder dat uw medewerkers fysiek bij elkaar hoeven te zitten, kunnen zij namelijk op verschillende manieren met elkaar overleggen. Bijvoorbeeld via Instant messaging, videochat, Skype for Business of Microsoft Exchange Online. Is er input nodig om samen verder te werken aan een document? Dan is het heel eenvoudig om te communiceren hierover. 

 

Daarnaast is er het sociale bedrijfsnetwerk Yammer, een onderdeel van Office 365. Hiermee kunnen teams hun eigen communicatiekanaal opzetten. Ongeacht de locatie, effectief samenwerken is hierdoor nóg eenvoudiger geworden. 

 

Overzichtelijke opslag in de cloud 

Dat ene bestand dat uw medewerker op het werk heeft opgeslagen en tijdens het thuiswerken niet meer kan bewerken? Dat probleem is opgelost! Office 365 zorgt namelijk voor altijd toegankelijke opslag in de cloud. Uw medewerkers uploaden de documenten waarin zij werken automatisch naar de cloud, waardoor zij, en eventueel ook hun collega’s, er op elk moment op elke plek aan kunnen werken. Het steeds weer opnieuw opslaan van bestanden, waardoor er meerdere versies in omloop kunnen zijn, is daardoor verleden tijd. 

 

De opslagruimte van de cloud is oneindig groot. Daardoor hoeft u zich geen zorgen meer te maken dat de bestanden waar uw medewerkers aan werken te groot worden. U kent ze wel, die PowerPoint-presentaties met animaties, video’s en foto’s op hoge resolutie. Dat is geen enkel probleem dankzij de cloudopslag. Iedereen kan erin werken zonder hinderlijke vertraging of beperkingen. Daar worden uw medewerkers absoluut productiever van, want zij hoeven geen tijd meer te besteden aan het doorsturen van grote bestanden. 

 

Een ander groot voordeel van cloudopslag: wanneer uw medewerkers nog aan een belangrijk project werken, maar de deadline nadert, dan kunnen zij er op elk moment mee verder. Dus ook als ze bijvoorbeeld in de trein zitten. Het is niet nodig om uit te zoeken wat het meest recente document is, want dat staat altijd in de cloud. Een internetverbinding is alles dat nodig is om de deadline te kunnen halen. 

 

Bekende software die gewoon werkt 

Uw kantoormedewerkers zijn stuk voor stuk bekend met Microsoft Office. Daarom is de stap naar Office 365 maar heel klein. Zij kennen Excel, Word, Powerpoint, Exchange en andere Office-programma’s al jaren. Daardoor verloopt de overgang naar Office 365 veel sneller dan wanneer uw hele bedrijf met nieuwe software gaat werken.  

 

Bovendien kunnen uw medewerkers met Office 365 altijd doorwerken. Ook als er onverhoopt een stroomstoring is op kantoor of wanneer er verbouwd wordt. Op een andere locatie werken ze dan heel eenvoudig verder aan de documenten die ze eerder al hadden aangemaakt. Dat werkt! 

 

Kies ook voor de meest gebruikte samenwerkingssoftware 

Sinds de lancering in 2012 is Office 365 snel een begrip geworden in het bedrijfsleven. Daarom is het nu het meest gebruikte softwareplatform om samen mee aan documenten te werken. Dat komt vooral doordat de software flexibiliteit, snelheid en zekerheid combineert. Het tijdperk van de doorgestuurde documentversies in een oneindige e-mailloop is voorbij. Welkom in de nieuwe tijd van Office 365! 

 

Zodra u de knoop door hakt en de mogelijkheden van Office 365 voor uw bedrijf wilt onderzoeken, is het belangrijk om een partner te vinden die u daarbij kan ondersteunen. Vraag uw IT-partner gerust naar vorige implementaties die zij hebben uitgevoerd en naar hun ideeën voor uw specifieke situatie. Zo komt u er vanzelf achter of er een match is. 

 

 

[kader] 

 

3 tips voor een soepele implementatie van Office 365 

 

Zorg dat u écht weet hoe uw huidige IT is ingericht 
Veel bedrijven zeggen dat ze het weten, maar komen er na implementatie van nieuwe software achter dat ze toch iets vergeten zijn. Dat kost tijd en geld. 
 

Verdeel de implementatie in kleine stappen 
De knop hoeft echt niet in één keer om. Gun uw medewerkers de tijd om te wennen. 
 

Deel kennis van Office 365 
Niet ieder lid van een projectteam weet evenveel van de nieuwe software. Zorg daarom dat mensen met kennis anderen meenemen en zo het gezamenlijke einddoel makkelijker gehaald wordt. 

 

 

[quote] 

 

Met Office 365 kiest u voor een extreem krachtige mobiele softwareoplossing. 
OBI Automatisering Eindhoven-Geldrop | 5661 NG | De Hooge Akker 10b | Tel. +31 (0)40 262 09 99, Fax. +31 (0)40 261 95 32 | KvK nr. 17130973 | Algemene voorwaarden
Top